Guvernul condus de Marcel Ciolacu a hotărât suplimentarea, cu circa 2,7 miliarde de lei, a bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Pe fondul investițiilor masive în proiecte de infrastructură mare, ministerul a resort a cheltuit, în doar cinci luni, sumele alocate pentru întregul an.
Cabinetul Ciolacu a aprobat, pentru asigurarea continuității finanțării și altor proiecte de infrastructură de transport, suplimentarea bugetului MTI din Fondul de rezervă bugetară cu suma de 1,85 miliarde de lei credite bugetare. Aceste alocări vor susține investiții derulate cu finanțare europeană de către beneficiarii Programului Transport 2021-2027.
De asemenea, bugetul MTI va fi suplimentat cu alte 840 milioane de lei din Fondul de rezervă pentru a se asigura îndeplinirea jaloanelor din cadrul Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) asociate proiectelor de dezvoltare a transportului cu metroul în București și de construcție a viitoarei linii de metrou din Cluj-Napoca, proiect pentru care au început, la 5 iunie, lucrările în prezența prim-ministrului României.
Noile fonduri alocate de Guvernul Marcel Ciolacu vor fi utilizate pentru a menține ritmul susținut de construcție al noilor drumuri rapide (autostrăzi și drumuri expres) pe care PSD le-a demarat pentru a conecta provinciile istorice ale României.
Sunt incluse aici proiecte prioritizate pentru finalizarea rețelei primare de transport a României, precum Loturile 1,4 și 5 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, A0 București-Sud, și proiectele conexe, Drum de mare viteză Pitești-Craiova, Autostrada Transilvania, Loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu, Centura București și drumuri de conectivitate, Autostrada Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni.
„Avansăm azi și cu o investiție majoră în infrastructura rutieră. Aprobăm indicatorii tehnico-economici ai drumului expres Focșani – Brăila, proiect de 6,75 miliarde lei. Drumul va avea peste 73 de kilometri, va fi finanțat din fonduri europene și de la buget și va fi conectat printr-un nod rutier la viitoarea Autostradă a Moldovei”, a declarat Marcel Ciolacu.
PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.
PSD a transformat investițiile în infrastructură în motorul creșterii economice
De la preluarea mandatului la șefia Guvernului, Marcel Ciolacu a reușit să mobilizeze resursele țării pentru investiții ce au atins un nivel fără precedent pentru ultimii cinci ani. Investițiile în infrastructură constituie, în prezent, motorul dezvoltării României, fiind unul dintre angajamentele din programul de guvernare PSD.
Astfel, investițiile publice prognozate pentru anul în curs sunt cu 20% mai mari decât anul trecut, fiind prevăzute peste 120 de miliarde de lei de la bugetul național și din fonduri europene, ceea ce reprezintă echivalentul a 7,2% din PIB.
România se apropie astfel de ținta de 10% din PIB, anunțată de premierul Ciolacu încă din mai 2023. În 2023, valoarea investițiilor publice a fost de 101 miliarde de lei, adică peste 20 de miliarde de euro.
În 2023, conform CNAIR, bugetul de 12,7 mld. lei a fost utilizat în totalitate pentru modernizarea şi întreţinerea infrastructurii rutiere, în timp ce absorbţia fondurilor europene pentru construcţia de noi obiective a ajuns la 114,64%.
Partidul Social Democrat – Alianta PSD-PNL CMF 41240002